Sci di nuovissima concezione che, grazie ad un semplice meccanismo, cambia completamente il proprio assetto, quindi la destinazione d’uso. Da Racecarve GS a tutto tondo, con un semplice click si può rockerare la spatola trasformandolo in un allmountain molto più maneggevole in condizioni di pista smossa, neve fresca/molle, stanchezza muscolare dello sciatore. E’senz’altro definibile “2 in 1”. Pertanto è oggettivamente catalogabile per ogni livello di terreno, velocità, aggressività di sciata ed utilizzo.
Capacita:ESPERTO (L5), ESPERTO
misure disponibili:161,168,175,182
posizione di marcia:No
Raggio:17m @ 175
Sidecut:121/75/104 @ 175
Terreno:Allmountain 70% pista, 30 fuoripista
Tecnologie:
SANDWICH SIDEWALL CONSTRUCTION Wood core combined with ABS sidewalls in a classic Sandwich Construction for balanced flex and perfect rebound.
HYBRID TECHNOLOGY Unites two worlds: long and short radiuses – on- and off-piste. Made possible through ROCKER technology with on/off switching.
TITANIUM 0.5 Wood Core with double Titanal shell, reinforced with Air Carbon. Perfect edge grip and extremely smooth running as a result.
AIR CARBON Ultra lightweight and extremely strong high-tech material from the aerospace industry. Improves handling and performance.
BEECH POPLAR WOOD CORE Stability combined with lightness for balanced flex.
ALL MOUNTAIN ROCKER The shorter contact length of the ski ensures that turn initiation is easier and requires less effort. Three different types: All Mountain ROCKER, Freeski ROCKER, Tour ROCKER.
POWERRAIL Further development of Railflex – but wider and lower for improved power transfer. Special features: tool-free adjustment possible, suitable for rental.
SINTERED BASES Sintered bases have exceptional waxing properties and a very long service life.
scheda aggiornata il 10 Dicembre 2012
Il risultato del test NeveItalia
Rispondenza profilo
NON MOLTO
Stabilità
Comfort
Maneggevolezza
Conduzione
Impulso
Curve strette
Curve medie
Curve ampie
Presa di spigolo
Foto e opinioni di chi l'ha provato
Lo sci non mi ha molto colpito, per cambiare modalità bisogna toglierli... idea c'è ma bisogna perfezionarla... ho preferito tra le due la modalità Racecarve GS.