Fischer Hybrid 7.0 Powerrail

AllRoundESPERTOAllMountain Pista

Fischer Hybrid 7.0 Powerrail

Versione 2013 2014
sci fischer Hybrid 7.0 Powerrail

Cosa dice l'azienda

Sci di nuovissima concezione che, grazie ad un semplice meccanismo, cambia completamente il proprio assetto, quindi la destinazione d’uso. Da Racecarve GS  a tutto tondo, con un semplice click si può rockerare la spatola trasformandolo in un allmountain molto più maneggevole in condizioni di pista smossa, neve fresca/molle, stanchezza muscolare dello sciatore. E’senz’altro definibile “2 in 1”. Pertanto è oggettivamente catalogabile per ogni livello di terreno, velocità, aggressività di sciata ed utilizzo.

Capacita: ESPERTO (L5), ESPERTO

misure disponibili: 161,168,175,182

posizione di marcia: No

Raggio: 17m @ 175

Sidecut:121/75/104 @ 175

Terreno:Allmountain 70% pista, 30 fuoripista

Tecnologie:

SANDWICH SIDEWALL CONSTRUCTION
Wood core combined with ABS sidewalls in a classic Sandwich Construction for balanced flex and perfect rebound.

HYBRID TECHNOLOGY
Unites two worlds: long and short radiuses – on- and off-piste. Made possible through ROCKER technology with on/off switching.

TITANIUM 0.5
Wood Core with double Titanal shell, reinforced with Air Carbon. Perfect edge grip and extremely smooth running as a result.

AIR CARBON
Ultra lightweight and extremely strong high-tech material from the aerospace industry. Improves handling and performance.

BEECH POPLAR WOOD CORE
Stability combined with lightness for balanced flex.

ALL MOUNTAIN ROCKER
The shorter contact length of the ski ensures that turn initiation is easier and requires less effort. Three different types: All Mountain ROCKER, Freeski ROCKER, Tour ROCKER.

POWERRAIL
Further development of Railflex – but wider and lower for improved power transfer. Special features: tool-free adjustment possible, suitable for rental.

SINTERED BASES
Sintered bases have exceptional waxing properties and a very long service life.

Il risultato del test NeveItalia

  • Rispondenza profilo
    NON MOLTO
  • Stabilità
  • Comfort
  • Maneggevolezza
  • Conduzione
  • Impulso
  • Curve strette
  • Curve medie
  • Curve ampie
  • Presa di spigolo
Foto e opinioni di chi l'ha provato

Lo sci non mi ha molto colpito, per cambiare modalità bisogna toglierli... idea c'è ma bisogna perfezionarla... ho preferito tra le due la modalità Racecarve GS.

sir

sir Tester consumer

sir sir Tester consumer