Nordica Dobermann Spitfire EDT
Cosa dice l'azienda
Potenza, precisione ed eccezionale tenuta della lamina, questo sci è pensato per gli sciatori aggressivi. Da il meglio di sé nelle curve ampie e veloci.
Ottimo per gli amanti delle pieghe ad alta velocità.
Capacita: ESPERTO (L5), ESPERTO
misure disponibili: 152,160,168,176
posizione di marcia: No
Raggio: 14m @ 168
Sidecut:126/74/109 @ 168
Terreno:100% Piste
Tecnologie:
Evo Energy 2 Titanium
Offers the highest level of performance with a full wood core from tip to tail and two layers of Titanium extending over the edges. This construction comes directly from the World Cup and provides the most precise flex curve as well as maximum power transmission, torsion resistance, and rebound in all conditions.
EVO R CT EDT GF
Engineered specifically for the GSR EDT, this plate shares many of the race performance characteristics of our word cup plate while also integrating our CT system for easy and safe sole length adjustment. Combined with our EDT technology, which consists of two free-floating carbon fiber torsion plates that extend out from both the front and back of the EVO plate, the result is a smooth and accessible longitudinal flex pattern withthe torsional rigidity of a World Cup race ski.
Soletta Electra Gallium con grafite sintetizzata UHMW
FRONTSIDE CAMROCK WITH RAPID RACE PROFILE
An aggressive tip profile makes our Frontside camRock skis very easy to initiate and rapidly engages the sidecut in the beginning of the turn. A reduced sidecut in the tip of the ski allows the ski to track straighter and cleaner at the bottom of the turn preventing “over steering.” The result is a faster ski that travels a shorter, cleaner, and more direct line.
Potenza, precisione ed eccezionale tenuta della lamina, questo sci è pensato per gli sciatori aggressivi. Da il meglio di sé nelle curve ampie e veloci.
Ottimo per gli amanti delle pieghe ad alta velocità.
Capacita: ESPERTO (L5), ESPERTO
misure disponibili: 152,160,168,176
posizione di marcia: No
Raggio: 14m @ 168
Sidecut:126/74/109 @ 168
Terreno:100% Piste
Tecnologie:
Evo Energy 2 Titanium
Offers the highest level of performance with a full wood core from tip to tail and two layers of Titanium extending over the edges. This construction comes directly from the World Cup and provides the most precise flex curve as well as maximum power transmission, torsion resistance, and rebound in all conditions.
EVO R CT EDT GF
Engineered specifically for the GSR EDT, this plate shares many of the race performance characteristics of our word cup plate while also integrating our CT system for easy and safe sole length adjustment. Combined with our EDT technology, which consists of two free-floating carbon fiber torsion plates that extend out from both the front and back of the EVO plate, the result is a smooth and accessible longitudinal flex pattern withthe torsional rigidity of a World Cup race ski.
Soletta Electra Gallium con grafite sintetizzata UHMW
FRONTSIDE CAMROCK WITH RAPID RACE PROFILE
An aggressive tip profile makes our Frontside camRock skis very easy to initiate and rapidly engages the sidecut in the beginning of the turn. A reduced sidecut in the tip of the ski allows the ski to track straighter and cleaner at the bottom of the turn preventing “over steering.” The result is a faster ski that travels a shorter, cleaner, and more direct line.
Il risultato del test NeveItalia
- Rispondenza profiloSI al 78 %
- Stabilità
- Comfort
- Maneggevolezza
- Conduzione
- Impulso
- Curve strette
- Curve medie
- Curve ampie
- Presa di spigolo
Il Nordica Spitfire EDT è la proposta allmountain di Nordica, che si avvicina molto ad un racecarver da gigante. Da qualche anno monta il rinforzo in carbonio EDT che avvicina le prestazioni a quelle di tanti racecarver, risultando comunque più malleabili nella struttura, rendendosi quindi adatto anche ad un pubblico di livello intermedio, dall’argento in su, purchè abbiano una buona preparazione fisica per poter sfruttare lo sci tutto il giorno.
Lo sci ha nella stabilità e reattività il suo punto di forza (Tiziano Riva), confermato anche da Stefano Belingheri che ricorda come non serva forza per farlo girare, divertente anche a basse velocità.
I consumer accusano una certa difficoltà nel comprendere la spatola innovativa su questo tipo di sci, che a volte tende a renderlo poco maneggevole (Gianni Romè).
Il terreno ideale sono le curve medie ed ampie, dove riesce a dare il meglio di sè grazie alla struttura molto stabile, che infonde sicurezza anche a velocità sostenuta (Alessandro Carli).
Lo sci è promosso, centra il profilo descritto dalla casa alla perfezione, collocandosi tuttavia nel settore racecarver GS e non propriamente in quello allmountain, a causa della ristretta polivalenza.
Foto e opinioni di chi l'ha provato
“Buono nelle curve ampie”
Gianni Romè Responsabile Organizzazione test Neveitalia
“Stabilità sotto...”
Stefano Belingheri Istruttore Nazionale di Sci Alpino
Tutti i tester
BOLLETTINO NEVE
LOCALITÀ | I.APERTI | H. Min/Max |
---|---|---|
Breuil-Cervinia | 3/15 | 0-120 cm |
Saas-Fee | / | 0-0 cm |
Ghiacciaio Val Senales | 2/11 | 20-50 cm |
Ghiacciaio Presena | 0/30 | 0-10 cm |
METEO SCI / 07 Novembre
- Lombardia 2°-11°C
- Veneto 2°-12°C
- Valle d'Aosta 0°-8°C
- Friuli 4°-11°C
- Appennino Mer. 7°-14°C
- Appennino Cent. 4°-11°C
NORDICA, SCELTI DAI LETTORI
MAXISPORT
NORDICA - speedmachine 3 120 gw